نشست هم اندیشی و هماهنگی نحوه استفاده از ظرفیت های تجاری بخش تعاون در اعزام هیات تجاری تخصصی با کشور روسیه با محوریت مواد غذایی و محصولات کشاورزی با حضور رئیس اتاق تعاون ایران و فعالان اقتصادی حوزه های مختلف بخش تعاون برگزار شد.
به گزارش ویکی پلاست به نقل از اتحادیه صنایع پایین دستی پتروشیمی، نشست هم اندیشی و هماهنگی نحوه استفاده از ظرفیت های تجاری بخش تعاون در اعزام هیات تجاری تخصصی با کشور روسیه با محوریت مواد غذایی و محصولات کشاورزی با حضور رئیس اتاق تعاون ایران و فعالان اقتصادی حوزه های مختلف بخش تعاون برگزار شد.

به گزارش پترون ، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در این نشست، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مرکز تجاری ایران در روسیه که توسط اتاق تعاون ایران ایجاد شده، ارائه کرد.

نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: با توجه به شرایط حاکم بر دنیا و تصمیماتی که در سطح کلان اقتصادی گرفته شده، گسترش ارتباطات با روسیه اهمیت ویژه ای داشته همچنین پس از جنگ روسیه و اوکراین و تحریم های روسیه، تاکید بیشتری بر گسترش تعاملات شده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که کشور روسیه دچار تحریم شده، این کشور تمایل و تقاضای بیشتری برای ارتباط با ایران دارد از سوی دیگر در یکسال اخیر افزایش سطح مراودات با روسیه برنامه ریزی شده و این فرصت مغتنمی در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهد.

عبداللهی گفت: در چند ماه اخیر، ایجاد مرکز تجاری ایران در کشور روسیه، به اتاق تعاون ایران واگذار شد و ما با حضور جدی تر در این حوزه وارد شدیم و توانستیم این مرکز را در کمتر از یک ماه و نیم تاسیس و افتتاح کرده و این مرکز هم اکنون در حال فعالیت است.

رئیس اتاق تعاون ایران اذعان داشت: در گام اول در حوزه گسترش تعاملات با کشور روسیه این مرکز تجاری در روسیه توسط اتاق تعاون ایران ایجاد شد در گام دوم ایجاد شرکت مشترک با روسیه است که با بررسی های صورت گرفته، با گروهی توانمند و صاحب نفوذ در این کشور برای تشکیل یک شرکت مشترک در ایران و روسیه تفاهم صورت گرفته است.

عبداللهی افزود: گام سوم نیز تعامل با بخش های تعاون روسیه بود چراکه بخش تعاون در اقتصاد روسیه جایگاه مهمی داشته و تعاونی های بزرگی دارند که نقش تعیین کننده ای در اقتصاد این کشور دارند.

وی ابراز داشت: با مسئولان سازمان تعاون این کشور که تشکل قدرتمندی هستند، جلساتی برگزار شد که می توان از ظرفیت های آن استفاده کرد.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به هدفمندسازی اعزام هیات های تجاری به کشورهای خارجی، تصریح کرد: اعزام هیات تجاری به کشورهای خارجی قدم اول است و باید انجام برنامه ریزی و هدف گذاری، نتایج را ارزیابی کرد.

وی در بخش دیگری از این نشست از حضور هیاتی از بانک مرکزی کشور روسیه برای حل مشکلات نقل و انتقال مالی فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این هیات در راستای حل مشکلات نقل و انتقالات مالی میان فعالان اقتصادی دو کشور در ایران حضور خواهند یافت.

خاطر نشان می شود این نشست با حضور فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف کشاورزی، بانوان، حمل و نقل و بیمه، برگزار شد و موضوعاتی نظیر مشکلات حمل و نقل در پایانه ها، نقل و انتقال پول در تعاملات اقتصادی، تشکیل شرکت مشترک ایران و روسیه، داشتن برنامه ریزی مدون و هدف گذاری برای تحقق اهداف اعزام هیات های تجاری، گمرک، بررسی و شناسایی استان هایی که توانایی ایجاد مرکز لجستیک دارند، مشکلات مربوط به حمل و نقل از آستارا و گشایش ال سی در این نشست مطرح شد.

گفتنی است به همت اتاق تعاون ایران و همکاری اتاق تعاون البرز، هیات تجاری- تخصصی موادغذایی و محصولات کشاورزی ۲۱-۱۷ بهمن ماه سالجاری جهت بازدید از سی امین نمایشگاه بین المللی تخصصی موادغذایی به کشور روسیه، اعزام می شود.

این هیات تجاری در راستای شناسایی رقبا و توسعه در مراودات تجاری با تشکل ها و شرکت های روسی، بررسی و امکان سنجی جهت بهره برداری از مرکز تجاری ایران در مسکو با توجه به تحولات اخیر منطقه و توافقات صورت گرفته همچنین آشنایی بیشتر با سلایق مصرف کنندگان و ادبیات کسب و کار در روسیه با چشم انداز صادرات محصولات تولید ایران، بهمن ماه سالجاری به کشور روسیه اعزام می شود.

شرکت در این رویداد در محل نمایشگاهی EXPO CENTER مسکو، فرصتی مناسب را جهت حضور تولیدکنندگان و بازرگانان محصولات مواد غذایی و کشاورزی فراهم ساخته و موجب ایجاد ارتباط با تجار آن کشور خواهد شد.

اتاق تعاون ایران، کلیه فعالان اقتصادی اعم از تولیدکنندگان و بازرگانان را جهت بهره برداری از این فرصت و ایجاد تعامل با تجار کشور روسیه دعوت می کند.

متقاضیان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۱۰۵۸۷ (امور بین الملل اتاق تعاون ایران) تماس حاصل نمایند.