مهدوی ابهری گفت: با توجه به اینکه پتروشیمی پارس دچار مشکل روغن هات اویل شده و تعطیلی مقطعی بخشی از پتروشیمی مبین هم باعث کاهش تولید این محصول شده در نتیجه قیمت ها به صورت مقطعی افزایش یافت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از مهر، در روزهای اخیر قیمت خوراک یونولیت افزایش پیدا کرده که چرایی این موضوع جای سوال دارد، چرا که افزایش قیمت این محصول بر قیمت مصالح ساختمانی نیز تأثیر گذار است. اما ماجرا از چه قرار است؟ احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران در رابطه با این موضوع به مهر می‌گوید: با توجه به اینکه پتروشیمی پارس دچار مشکل روغن هات اویل شده و تعطیلی مقطعی بخشی از پتروشیمی مبین هم باعث کاهش تولید این محصول شده و در نهایت قیمت‌ها در بازار افزایش پیدا کرده است، قیمت‌ها تا ۱۰ الی ۱۵ روز آینده به حالت عادی و قیمت‌های قبل باز می‌گردد.

وی در پاسخ به این سوال که واردات استایمن به کجا رسید، گفت: شرکت انتخاب در حال واردات استایرن است تا دچار مشکلی نشویم و پتروشیمی پارس مجدداً فعالیت خورد را از سر بگیرد.

 

مهدوی ابهری با اشاره به اینکه قیمت دلار می‌تواند بر قیمت خوراک یونولیت تأثیرگذار باشد، اضافه کرد: در صورت افزایش قیمت دلار استایرن به همان تناسب افزایش قیمت خواهد داشت.

وی در واکنش به تغییر قیمت یونولیت در بازار اضافه کرد: گران‌فروشی فعلی که در بازار اتفاق افتاده است باید پیگیری کرد. زیرا زمانی که خوراک یونولیت در بازار عرضه می‌شد قیمتی ثابتی داشت و اکنون نباید آن را با قیمت چندین برابری به فروش رساند و در این زمینه لازم است سازمان حمایت و تعزیرات این مساله را پیگیری کنند.