روز گذشته در نشست خبری رئیس‌کل بانک مرکزی، موضوعات مختلفی درخصوص نرخ ارز، مسیر تورم و سیاست‌های وام‌دهی مطرح شد. اما یکی ‌از نکات جدید سخنرانی صالح‌آبادی، اشاره او به اصلاح نرخ سود بانکی بود. به‌گفته او، در ماه‌های گذشته در بیش‌از ۹۰کشور دنیا اصلاح نرخ سود بانکی انجام شد و روسیه و آمریکا نیز برای مهار تورم، نرخ سود را افزایش دادند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، رئیس کل تاکید کرد که درصورت اعطای مجوز شورای پول و اعتبار، ما نیز از این ابزار بهره می‏بریم. «دنیای‌اقتصاد» علاوه‌ بر پوشش صحبت‌های صالح‌آبادی، در یک گزارش، تجربه کشورها در استفاده از نرخ سود برای مهار تورم را تشریح و در گزارش دیگری اثر افزایش نرخ سود بر بازار سهام را بررسی کرده است. مطابق این گزارش‌ها، اگرچه به‌دلیل برداشت‌های نادرست و روانی، اصلاح نرخ سود امکان اثر بر بازارهای مالی را آن هم به‌طور موقت دارد، اما در بلندمدت به‌دلیل نقشی که در مهار التهاب قیمت‌ها ایفا می‌کند، به‌نفع بازارها و بخش واقعی اقتصاد کشور خواهد بود.

صبح روز یکشنبه ۲۷آذر، نشست خبری رئیس‌کل بانک مرکزی با اصحاب رسانه در ساختمان بانک مرکزی برگزار شد. علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در این نشست پس از بیان مقدمه‌ای از شرایط کنونی اقتصاد کلان و همچنین عملکرد بانک مرکزی در کنترل و ثبات‌بخشی به بازار‌ها، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.