اوپک پیش‌بینی کرده‌ است تقاضای روزانه نفت تا سال ۲۰۴۵ به ۱۰۹ میلیون بشکه می‌رسد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، اوپک در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است تقاضای روزانه نفت تا سال ۲۰۴۵ به بیشتر از ۱۰۹ میلیون بشکه خواهد رسید.

پیش از این کاخ سفید اقدام اوپک برای کاهش تولید را «حرکتی کوتاه‌بینانه» خوانده بود. براساس گزارش اوپک، برای پاسخگویی به این میزان تقاضا به ۱/ ۱۲ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری لازم است. آژانس بین‌المللی انرژی نیز در گزارشی این پیش‌بینی را تایید کرده‌است.

اوپک پیش‌بینی خود از بازار جهانی را اعلام کرد. براساس گزارش کشورهای صادرکننده نفت، میزان تقاضا تا سال ۲۰۴۵ به بیش از ۱۰۹میلیون بشکه در روز خواهد رسید. دبیرکل این سازمان ضمن یادآوری کاهش تقاضا در اوج پاندمی کرونا و دیگر پیش‌بینی‌ها مبنی بر کاهش تقاضای سوخت‌های فسیلی، گفت دقیقا در «همین زمان چشم‌انداز و پیش‌بینی ما برای ۱۰ سال آینده افزایش تقاضای نفت بود و خودمان را برای عرضه سوخت مقرون‌به‌صرفه و قابل‌اعتماد آماده کردیم.»

البته آژانس بین‌المللی انرژی هم گزارشی با محوریت افزایش تقاضای نفت در دهه پیش ‌رو تهیه کرده ‌است. باوجود اینکه پیش‌بینی‌ها از «توقف افزایش تقاضا» در میانه دهه پیش ‌رو خبر می‌داد، تحلیل‌های تازه از روند صعودی و رو به بالای نمودار بهای نفت خبر می‌دهند.