روز گذشته روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. در حالی که در روز‌های میانی هفته قیمت دلار آزاد از سطوح قیمتی نیمه نخست کانال 52 هزار تومانی فاصله گرفته بود، دیروز مجددا نرخ ارز مذکور کاهش یافت و به نیمه دوم کانال 52 بازگشت. عده‌ای از کارشناسان بر این باورند که برآیند انتظارات موجود در بازار مثبت بوده و همین امر سبب ایجاد تمایلات کاهشی در نرخ ارز شده است.
به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، عده دیگری از تحلیل‌گران ارزی نیز بر این باورند که دلار در حال کانال‌سازی در سطوح قیمتی بازه 52 هزار و 500 تا 53 هزار و 500 تومان است. به عقیده این افراد بازه قیمتی مذکور با توجه به حمایت مشاهده شده در مقابل کاهش قیمت شاخص ارزی کانال محتملی برای نرخ دلار آزاد در روز‌های آینده است.

در نهایت قیمت هر برگ دلار آزاد در پایان معاملات روز گذشته با حدود 250 تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 52 هزار و 750 تومان رسید. افت نرخ دلار آزاد در بازار چهارشنبه تابلو‌های معاملات سکه را نیز قرمز کرد و هر قطعه سکه طلا طرح جدید حدود ۶ پله نسبت به نرخ روز پیشین کاهش یافت.

نوسان کاهشی دلار آخر هفته

نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار

دیروز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه دلار آزاد در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران دچار افت قیمت شد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین معاملات صبح روز گذشته خود را با افزایش نرخ حدودا 200 تومانی نسبت به آخرین نرخ روز سه‌شنبه در رقم 53 هزار و 200 تومان آغاز کرد، اما با گذشت چند ساعت از معاملات بازار، نمودار قیمتی دلار تغییر فاز داد و کاهشی شد.

در صورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله یکسان تقسیم کنیم عمده نوسان دلار آزاد در ساعات میانی بازار روز گذشته روی پله‌های نهم و دهم کانال 52 هزار تومانی صورت گرفت. اما این پایان نوسانات کاهشی نرخ اسکناس آمریکایی در بازار روز گذشته نبود و رقم 52 هزار و 750 تومان را می‌توان به عنوان آخرین نرخ نقدی دلار چهارشنبه ثبت کرد که از نرخ روز سه‌شنبه 250 تومان کمتر است.

افت نرخ‌ها در بازار روز گذشته تنها مختص به دلار نبود و هر برگ از اسکناس‌های یورو اروپا و پوند انگلستان نیز در پایان معاملات نقدی روز گذشته به ترتیب 300 و 200 تومان کاهش یافته و در ارقام ۵۸ هزار تومان برای یورو و 66 هزار و 800 تومان برای پوند معامله شدند. نرخ سکه طلا روز گذشته دچار نوسانات کاهشی شد.

هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در پایان معاملات دیروز با حدود 600 هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه به نیمه نخست کانال 32 میلیون تومانی رسید و در رقم 32 میلیون و 180 هزار تومان معامله شد. نرخ حباب این کالای سرمایه‌ای که اختلاف میان ارزش ذاتی و بهای معامله شده آن در بازار را به نمایش می‌گذارد نیز روز گذشته در حدود 6 میلیون و 900 هزار تومان‌ محاسبه شد.