مدیر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع های تولید کننده pvc با هدف تثبیت بازار و کاهش التهاب ها با تعامل و همکاری موثر در ثبات بازار نقش آفرین بودند.
به گزارش ویکی پلاست به نقل از نیپنا، عباس غلامی مدیر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: بازار pvc از چند ماه گذشته به دلایل مختلف از جمله تفاوت نرخ ارز نیمایی با ارز آزاد و نیز تولید PVC گرید S60 از سوی پتروشیمی بندر امام که با هدف تامین نیاز صنایع پزشکی صورت گرفت و همچنین توقف تولید 10 روزه پتروشیمی اروند در آبان ماه، با افزایش تقاضا و التهاب مواجه شده بود.

وی افزود: با تدبیر صورت گرفته و همکاری و تعامل موثر هلدینگ های خلیج فارس و تاپیکو و مجتمع های پتروشمی بندر امام، اروند و غدیر برای عرضه گرید S65 به میزان بی سابقه 11 هزار تن در هفته، شاهد بودیم که با همکاری صورت گرفته از سوی تولیدکنندگان گرید S65، رقابت از 65 درصد در دو هفته گذشته به 45 درصد درهفته گذشته و در نهایت با کاهش چشمگیر به 4 درصد در هفته جاری رسید و امید است با ادامه این روند، بازار به ثبات مطلوب برسد.

نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار

مدیر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که میزان عرضه صورت گرفته بیش از تولید این مجتمع ها بوده است گفت: بخشی از عرضه های S65 در بورس کالای ایران به صورت سلف است.

غلامی ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیته تخصصی پتروشیمی، به منظور حمایت از صنایع داخلی و تامین نیاز داخل، صادرات pvc تا پایان امسال ممنوع شده است .