در بازارهای PP و PE خاورمیانه، تقاضای ضعیف مشتقات، چالش های مالی و اقتصادی و همچنین شکاف سیاسی اخیر در سراسر منطقه، ضربه سه گانه به بازارهای سراسر منطقه بود.
بازارهای PP و PE عربستان پس از 2 ماه استحکام ضعیف می شوند

به گزارش ویکی پلاست به نقل از chemorbis، در عربستان سعودی، تولیدکنندگان پلی الفین محلی بر اساس ضعف جهانی در بازارهای PP و PE و همچنین تقاضای ناامیدکننده در میان فعالان بازار داخلی، کاهش جزئی را برای ماه نوامبر اعلام کردند. پیشنهادات جدید سابیک عربستان، عمدتاً از ماه اکتبر با تغییراتی همراه بود. در همین حال، پیشنهادات از یک تولیدکننده محلی دیگر با کاهش به SAR75/تن (20 دلار در تن) در مقایسه با سطوح اکتبر اعلام شد.

32nd international istanbul plastic industry fair

تولیدکننده اماراتی پیشنهادات محلی را 30 دلار در هر تن کاهش داد

تولیدکنندگان خاورمیانه نیز پیشنهادات کمتری را در امارات متحده عربی نسبت به سطوح اولیه اکتبر اعلام کردند. به طور کلی، قیمت های پلی اتیلن وارداتی برای اولین بار از اوت شروع به کاهش کرده است. پیشنهادات جدید یک تولیدکننده بزرگ سعودی در مقایسه با سطوح اولیه اکتبر تا حد زیادی کمتر از 50 دلار در هر تن بود، در حالی که در مقایسه با آخرین معاملات اکتبر، عمدتا ثابت هستند.

همچنین بروج، بازار را با کاهش 30 دلاری به ازای هر تن نسبت به عرضه های اکتبر مواجه کرد. در همین حال، فروشندگان محلی خاطرنشان کردند که بروج، 60 دلار کاهش برای هر تن ارائه کرده است. به طور کلی، فعالان بازار در بحبوحه تقاضای بد و ضعف بنیادی بازار برای حفظ حاشیه های خود در تلاش هستند.

فعالیت‌ها در بحبوحه درگیری‌های منطقه‌ای در شرق مدیترانه کاهش یافت

در منطقه شرق مدیترانه، قیمت‌های PP و پلی‌اتیلن وارداتی در ماه نوامبر نیز در مقایسه با آخرین سطوح اکتبر، کاهش یافت. درگیری غزه اقتصاد منطقه را تهدید کرده و باعث رکود بیشتر در بازارها شده است.

در لبنان، پیشنهادات PP و PE نوامبر با کاهش 30 تا 40 دلاری در هر تن در مقایسه با آخرین معاملات اکتبر گزارش شده در حالی که این کالاها بیش از 50 دلار در هر تن کاهش را در مقایسه با سطوح اولیه اکتبر، ثبت کردند. این کشور در حال حاضر با بی ثباتی سیاسی فزاینده و همچنین کاهش شدید ارزش پول دست و پنجه نرم می کند. این عوامل منجر به شرایط ناسالم اقتصادی شده و مانع از فعالیت خرید بیشتر شده است.

در همین حال، پیشنهادات جدید نوامبر PP و PE در اردن بیشتر با جابجایی از آخرین سطوح اکتبر اعلام شد. فعالان بازار انتظار دارند که احساسات نزولی همچنان ادامه داشته باشد زیرا فروشندگان در حال حاضر برای پیشنهادهای قطعی تخفیف دریافت می کنند.

کاهش تقاضا چشم انداز نزولی را تا پایان سال 2023 تعیین می کند

فعالان بازار در سرتاسر منطقه با اشاره به افزایش نگرانی‌های سیاسی در بحبوحه درگیری‌های کنونی و تأثیر مستقیم آن بر فعالیت‌های تجاری، انتظار دارند که این روند تا پایان سال جاری باقی بماند. همچنین، کاهش قیمت‌های آتی نفت خام، فقدان نگرانی‌ها در مورد عرضه و احساسات نزولی در سایر بازارهای جهانی، همگی چشم‌انداز نزولی را تقویت می‌کنند.