شنیده‌ها از برخی صرافی‌های فعال در بازار ارز تهران گویای آن است که سهمیه ارسالی از سوی بانک مرکزی جهت عرضه ارز سهمیه‌ای حالت روتین خود را از دست داده است.یکی از این بنگاه‌های ارزی از وجود تقاضای چشمگیر در برابر عرضه اندک ارز سهمیه‌ای سخن گفت.
به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، همچنین این فعال میزان حدودی هر واریز بانک مرکزی را رقمی معادل ۳۰ هزار دلار اعلام کرد که به‌صورت تقریبی پاسخگوی ۱۴ متقاضی است.

اما در سمت مقابل به‌واسطه اختلاف نرخ این سرفصل ارزی و بازار آزاد، میزان متقاضیان به شکل قابل توجهی چشمگیر‌تر است. به‌نظر می‌رسد بانک مرکزی با توجه به میزان ذخایر ارزی خود حجم عرضه در این‌گونه از معاملات را کم و زیاد کرده و در حال کنترل حجم تقاضا است.

رویداد «با هم» برای تحول کسب و کارها

در سوی دیگر یعنی در بازار معاملات غیر‌رسمی روز گذشته نیز نرخ شاخص‌های ارزی نوسان چشمگیری به جا نگذاشتند و قیمت هر برگ اسکناس دلار در عصر روز گذشته با حدود ۵۰ تومان رشد نسبت به نرخ پیشین به رقم ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.

یخبندان معاملات ارزی

روز‌های خلوت معاملات ارزی ادامه دارد. فضای کم التهاب بازار ارز به دهه سوم آذر ماه نیز کشیده شد. دلار آزاد که از انتهای آبان تاکنون در کانال قیمتی ۵۰ هزار تومانی نوسان می‌کند روز گذشته نیز این قاعده را برهم نزد و در پله چهارم این کانال معامله شد.

هر برگ از این اسکناس آمریکایی در صبح روز گذشته فعالیت خود را با حدود ۵۰ تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان آغاز کرد و تا ساعات پایانی بازار روز گذشته نوسان دیگری از خود به جا‌ نگذاشت تا بازار دیروز را در همین رقم به اتمام برساند. اسکناس یورو نیز در روز گذشته فریز شد و در نرخ روز دوشنبه یعنی رقم ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

پوند انگلستان نیز در روز گذشته افت قیمت ۵۰ تومانی را تجربه کرد و به رقم ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. روز گذشته قطعات مختلف سکه طلا در معاملات بازار تهران رشد قیمت یکسانی را تجربه کردند.

هر یک از این قطعات با رشد قیمت ۵۰ هزار تومانی به ترتیب در ارقام ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان برای سکه طرح جدید، ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برای نیم سکه و ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برای ربع سکه معامله شدند. گفتنی است که نرخ حباب سکه طلا طرح جدید که اختلاف میان ارزش ذاتی و بهای معامله شده آن در بازار را به نمایش می‌گذارد نیز در روز گذشته حوالی رقم ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان محاسبه شد.