نرخ شاخص ارزی در راستای روند کاهشی جدید خود در هفته پایانی اردیبهشت ماه به کانال‌های ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی رسید.
به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، سطوح قیمتی که در معاملات ماه نخست سال جدید محل نوسان نرخ دلار غیر‌رسمی بود و این ارز مدت نسبتا طولانی را در کریدور ذکر شده به استراحت پرداخته بود.

با انتشار سیگنال‌های مثبت در زمینه سیاست خارجی کشور در هفته اخیر، فشار تقاضا در معاملات ارز غیررسمی کشور کاهش یافت.

نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار

کاهش فشار تقاضا سبب افت نرخ شاخص ارزی از کانال‌های ۵۲ و ۵۳ هزار تومانی تا سطوح قیمتی کانال‌های ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی شد. در نهایت نیز هر برگ از این اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز پنج‌شنبه با حدود ۵۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین خود به رقم ۵۱ هزار و ۱۵۰تومان رسید.

به عقیده عده‌ای از تحلیلگران ارزی بازار تهران در صورت انتشار سیگنال‌هایی در زمینه از سر‌گیری نشست‌های هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، احتمال مشاهده روند‌های کاهشی قدرتمند‌تری در نرخ ارز وجود دارد، اما در غیر این صورت مرز حمایت ۵۰ هزار تومانی، با اخبار روز‌های اخیر دست نیافتنی به نظر می‌رسد.

دومین هفته کاهشی اردیبهشت ماه

هر برگ اسکناس دلار آزاد در معاملات روز پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در مرز ۲ کانال ۵۲ و ۵۳ هزار تومانی معامله می‌شد. اما با شروع معاملات ارزی در نخستین روز کاری هفته جدید نرخ ارز مذکور هزار تومان افت کرد و به مرز ۲ کانال ۵۱ و ۵۲ هزار تومانی رسید.

با توجه به تعطیلی بازار در روز سه‌شنبه، هفته گذشته را می‌توان به دو بخش «نوسان در نیمه دوم کانال ۵۱» و «نوسان در نیمه نخست کانال ۵۱» تقسیم کرد.

در روز‌های پیش از تعطیلی قیمت دلار آزاد در محدوده مرز کانال‌های ۵۱ و ۵۲ هزار تومانی باقی ماند. اما در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه نرخ این ارز مجددا دچار افت دما شد و به پله‌های اول و دوم کانال ۵۱ رسید.

نرخ دلار در روز‌های پایانی هفته‌ای که گذشت برای ساعاتی در سطوح قیمتی کانال ۵۰ هزار تومانی نیز معامله شد. در نهایت نیز هر برگ از این اسکناس آمریکایی در معاملات انتهای روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با حدود ۵۰ تومان رشد نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.

سکه در پله نخست کانال ۳۰

با افزایش ۵۰ تومانی نرخ دلار غیر‌رسمی در معاملات روز پنج‌شنبه قیمت سکه طلا نیز مقدار نسبتا ناچیزی نوسان کرد و با حدود ۸۷ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم ۳۰ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان رسید.

حباب هر قطعه از این کالای سرمایه‌ای نیز در بازار روز پنج‌شنبه حدود ۶ میلیون و ۷۰۰هزار تومان محاسبه شد.