به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، زیان ۳۵‌هزار میلیارد‌تومانی به اقتصاد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش تمایل به مهاجرت درمیان فعالان اقتصادی با توجه به این شرایط، صحبت از ورود به فناوری‌های نوین را پوچ می‌کند، چراکه کنشگران اقتصادی عنوان می‌کنند قطعی اینترنت مانند شبیخونی به اقتصاد بوده است.

مهدی نیازی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده وزارت صمت در حالی درباره توسعه فناوری‌های نوین سخن می‌‌‌‌‌گفت که اعضای هیات‌نمایندگان اتاق، از خسارات قطعی اینترنت و فیلترینگ به کسب‌وکارها سخن گفتند. یکی از اعضای هیات‌نمایندگان وضعیت به‌وجودآمده در بخش اینترنت برای کسب‌‌‌‌‌وکارها را به شبیخون توصیف کرد.

دیگر نماینده اتاق با ارائه آماری از وضعیت کسب‌‌‌‌‌وکار دیجیتال در کشور، این صنعت را مغموم دانست و عنوان کرد: ۳۵‌هزار میلیارد‌تومان به‌طور مستقیم به اقتصاد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات زیان واردشده است، درحالی‌که بنا به آمار سال‌گذشته بانک‌مرکزی، این بخش سهم ۳/ ۳‌درصدی در تولید ناخالص ملی دارد. از طرفی خسارت غیرمستقیم به کسب‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌کارهای خارج از صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات که از خدمات این بخش استفاده می‌کنند، تا ۴۵‌هزار میلیارد‌تومان برآورد می‌شود.

ناامیدی بی‌سابقه درمیان فعالان کسب‌‌‌‌‌وکارهای دیجیتال و به‌دنبال آن افزایش تمایل فعالان به مهاجرت نیز موضوعی قابل‌تامل بود، با این‌حال نیازی این امور را به وزیر ارتباطات مربوط دانست و آرزو کرد که؛ ‌ای‌کاش او نیز حضور داشت و از لزوم پرداختن به پیشرفته‌‌‌‌‌ترین فناوری‌های مبتنی بر اینترنت سخن می‌گفت.

 تحقق عدالت از مسیر توسعه

در آغاز این نشست، رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران تصویری از وضعیت کلی اقتصاد کشور ارائه کرد و گفت: اقتصاد ایران در حالی در آستانه سده جدید شمسی قرار گرفته است که چالش‌های اقتصادی متاثر از نظام حکمرانی، چالش‌های بین‌المللی و ساختار تصمیم‌گیری کشور، فاصله قابل‌توجهی میان عملکرد اقتصادی ایران با ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌‌‌‌های انسانی و خدادادی آن ایجاد کرده است.