رییس سازمان امور مالیاتی با بیان “به‌روی سهم ۶۵۰هزار میلیارد تومانی مالیات در بودجه سال ۱۴۰۲ با سازمان برنامه و بودجه توافق کردیم”، گفت: تعداد ۲۰۰ پرونده که ۸۰درصد مالیات اشخاص حقوقی را تشکیل می‌دهند، مورد رسیدگی ویژه قرار خواهند گرفت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از خبرگزاری تسنیم، داوود منظور رییس سازمان امور مالیاتی در جلسه‌ای که روز شنبه با حضور رییس‌کل بازرسی کل کشور برگزار شد، گفت: در اوایل سال جاری جلسه مشترکی با سازمان بازرسی برگزار شد و در این جلسه مواردی از جمله اولویت‌های سازمان در سال 1401 صحبت شد. نگاه ما در سال جاری این است که بتوانیم مالیات را به منبع اصلی تأمین مالی دولت تبدیل کنیم و در آینده نزدیک بتوانیم کل بودجه جاری کشور را از طریق مالیات تأمین کنیم.

وی افزود: تلاش ما بر این است که تا پایان دولت بخش عمده بودجه جاری دولت را با مالیات تأمین کنیم، در سال 99 متوسط درآمد ماهانه 15 هزار میلیارد تومان و در سال 1400، 25 هزار میلیارد تومان بوده است و امسال به 40 هزار میلیارد تومان نزدیک شده‌ایم. امیدواریم علاوه بر رقم تعیین‌شده در بودجه رقم بیشتری را وصول کنیم. در شش‌ماهه اول امثال 51 درصد از کل تکلیف بودجه‌ای خود را عمل کردیم که به‌معنای وصول 231 هزار میلیارد تومان مالیات است. امروز نیز که در پایان مهر ماه قرار داریم، توانستیم به رقم تعیین‌شده که حدود 40 هزار میلیارد تومان است، برسیم.