نایب‌رئیس اتاق ایران در دیدار با هیات‌نمایندگان اتاق قم، تاکید کرد: اتاق ایران در دوره دهم به‌‌‌‌‌‌طورجدی موضوع تفویض اختیارات به اتاق‌های بازرگانی را برای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های استان‌ها پیگیری می‌کند.
به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، نایب‌‌‌‌‌‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ظرفیت‌های تولیدی و توانمندی‌های صنعتی قم، این استان را در رده استان‌های تولیدی و تراز اول قرار داده‌است؛ اما متاسفانه این ظرفیت‌ها به‌‌‌‌‌‌خوبی برجسته نشده‌‌‌‌‌‌اند چراکه عمدتا نگاه قاطبه مردم به استان قم یک نگاه مذهبی و زیارتی است.

پیام باقری در نشست هیات‌نمایندگان اتاق قم، افزود: اگر ما دیدگاه مردم را به افق صنعتی استان نزدیک کنیم، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز با دقت بیشتری در استان حضور خواهند یافت و نتیجتا سرمایه‌های کشور در حوزه تولیدات و محصولات غیرنفتی در آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.

رویداد «با هم» برای تحول کسب و کارها

باقری ادامه داد: این مساله که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها به‌‌‌‌‌‌خوبی معرفی نشده‌‌‌‌‌‌اند در برخی از استان‌های دیگر نیز به چشم می‌خورد، امیدواریم با تلاش‌های همکاران ما در اتاق‌های بازرگانی برای معرفی جایگاه واقعی استان‌های صنعتی در تقسیم‌بندی امکانات دولت و همچنین تعاریف بودجه‌‌‌‌‌‌ای تاثیرگذار باشیم.

نایب‌‌‌‌‌‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اگر برخی از مشکلات بخشنامه‌‌‌‌‌‌ای و مدیریتی در کشور مرتفع شود در آینده شاهد این خواهیم بود که امید به رشد و توسعه و افتخارآفرینی در واحدهای صنعتی موج خواهد زد و اقتصاد کشور دستخوش بالندگی در عرصه‌‌‌‌‌‌های جهانی خواهد بود.

باقری با تاکید بر اینکه اتاق ایران در دوره دهم به‌‌‌‌‌‌طورجدی موضوع تفویض اختیارات به اتاق‌های بازرگانی را پیگیری می‌کند، گفت: اتاق ایران با تدوین سیاست‌های راهبردی درخصوص استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بالقوه استان‌ها با دقت این موضوع را پیگیری می‌کند، چراکه اتاق‌های استانی در تقسیم‌بندی جغرافیای اتاق ایران هستند و تفویض اختیار، می‌تواند اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور را به نمادی از اتاق‌های بازرگانی نوین مبدل کند.