قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر آماری که رشد بیش از حد انتظار ذخایر آمریکا را نشان داد و همچنین افزایش آمار ابتلا به کووید در چین، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۴۴ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۴ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۳ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز سه شنبه حدود سه درصد ریزش کردند.
به گفته منابع آگاه از آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به چهارم نوامبر، به میزان حدود ۵.۶ میلیون بشکه رشد کرد در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، رشد ذخایر نفت به میزان حدود ۱.۴ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

بازار نفت هفته گذشته به شایعاتی مبنی بر این که چین محدودیت‌های کووید را تسهیل خواهد کرد، امیدوار شده بود اما مقامات سلامت چین آخر هفته گذشته اعلام کردند در برابر موارد جدید ابتلا، رویکرد پاکسازی پویا را حفظ خواهند کرد. آمار کووید در گوانگژو و شهرهای چینی دیگر افزایش پیدا کرده و این قطب تولید جهانی را به جدیدترین کانون شیوع کووید در چین تبدیل کرده است.