روز گذشته نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران ۲ روند متضاد را تجربه کرد که در نهایت برآیند ۲ روند مذکور به افت ۱۲۰ تومانی نرخ این ارز نسبت به نرخ روز پیشین منجر شد.
به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، تحلیلگران بر این باورند که عدم موفقیت روند کاهشی دلار در بازار روز گذشته می‌تواند ناشی از مقاومت فعالان افزایشی باشد. با توجه به حضور نرخ این ارز در کانال‌های ۵۳ و ۵۴ هزار تومانی در هفته گذشته، فعالانی که دلار را در سطوح قیمتی بالاتر خریداری کرده‌اند اکنون مایل به فروش دارایی‌های خود در پله‌های ابتدایی و میانی کانال ۵۲ هزار تومانی نیستند.

در نهایت هر برگ از این اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز گذشته در رقم ۵۲هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد. اما در سوی دیگر بازار روز گذشته یعنی در معاملات سکه و طلا، تابلو‌ها سبز بود و نرخ سکه افزایشی شد. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در پایان معاملات روز گذشته نسبت به نرخ روز یکشنبه ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

2 روند متضاد در بازار

نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار

دیروز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران دو مسیر متفاوت را طی کرد. با انتشار خبر جدید مثبت در روزهای میانی هفته گذشته روند کاهشی جدیدی در نرخ ارز آغاز شد. روندی که به معاملات هفته جاری نیز رسید و در راستای آن نرخ دلار آزاد در بازار روز یکشنبه وارد سطوح قیمتی انتهایی کانال 52 هزار تومانی شد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در ادامه این روند، نخستین معاملات صبح روز دوشنبه خود را با حدود 450 تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز یکشنبه در پله‌های میانی کانال 52 هزار تومانی آغاز کرد.

اما این افت قیمت به آهستگی جبران شد و نرخ ارز مذکور در معاملات ظهر روز گذشته مجددا به نیمه دوم کانال 52 بازگشت. در نهایت نیز با افت قیمت 120 تومانی نسبت به نرخ پیشین در رقم 52 هزار و 750 تومان به نوسان روزانه خود پایان بخشید. گفتنی است که تلاش معامله‌گران افزایشی در ساعات پایانی بازار روز دوشنبه همچنان ادامه داشت و ارقام فردایی معاملات دلار در حوالی مرز 2 کانال 52 و 53 ثبت شد. کارشناسان بر این باورند که واکنش منفی سریع دلار نسبت به حضور در سطوح قیمتی نیمه نخست کانال 52 هزار تومانی می‌تواند ناشی از مقاومت فعالان بازار باشد.

به عقیده این افراد با توجه به حضور نسبتا طولانی مدت نرخ این ارز در سطوح قیمتی 2 کانال 50 و 51 هزار تومانی در معاملات فروردین ماه، اکنون حمایت نسبتا محکمی در برابر ورود مجدد نرخ این ارز به کانال‌های مذکور مشاهده می‌شود. همچنین به عقیده این افراد افت مجدد نرخ دلار نیازمند یک خبر مثبت دیگر، مانند خبر جریان‌ساز هفته گذشته، در زمینه روابط خارجی کشور است. روز گذشته روند نرخ معاملات بازار سکه افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در عصر روز گذشته نسبت به روز پیشین 500 هزار تومان بیشتر قیمت خورد و در رقم 32 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.